11 ינואר 2012

ברכת הבית מקווילינג בסגנון עתיק

ברכת הבית עם קווילינג במסגרת
הפעם אציג יצירת קווילינג שהכנתי לכבוד חנוכת הבית של ההורים שלי. חשבתי שברכת בית העשויה בשיטת קווילינג תהיה מתנה יפה ומתאימה. אני מאוד אוהבת את המראה המיוחד של עבודות קווילינג עתיקות, אז החלטתי הפעם לנסות ולחקות את הסגנון. חרשתי על האינטרנט בחיפושים אחרי תמונות של יצירות קווילינג עתיקות, ראיתי אין ספור דוגמאות, עשיתי סקיצות ורק אז התחלתי לעבוד.
ברכת הבית עם קווילינג התהליך
את רצועות הנייר בצבע בורדו (או שזה בורגונדי?) חתכתי ידנית וצבעתי את השפה שלהן בעזרת טוש זהב בשביל לקבל את המראה האופייני לקווילינג העתיק. רוחבן של הרצועות הוא 1/8 אינץ' (3 מ''מ), שזה הרוחב הנפוץ ביותר אולי בקווילינג. סך הכל הייתי צריכה שני דפי נייר בגודל A4.
ברכת הבית עם קווילינג, פרט
את המילים של הברכה בעברית גזרתי על נייר עבה שגם אותו צבעתי בזהוב. מהצד האחורי של המגזרת הדבקתי נייר בצבע בורדו, בדיוק כמו הצבע של הרצועות, כדי שהאותיות יהיו בצבע הזה. מסביב למלל יצרתי עיטורי קווילינג.
ברכת הבית עם קווילינג, פרט
את העיטורים בניתי מצורות בסיסיות של קווילינג כגון סליל הדוק (tight coil), "עין" (Eye), "דמעה" (Teardrop), "סהר" (Crescent), "לב" (Heart) ועוד. כדי ליצור את הרצועות הגליות נעזרתי במכשיר מיוחד מ"תוצרת בית", שבניתי לבד מגלגלי שיניים של מדפסת זרוקה. מכשירים כאלה נקראים באנגלית קרימפרים (crimpers), ובינתיים ניתן לקרוא על המכשיר רק באנגלית בבלוג השני שלי: Homemade crimpers for quilling. אני מקווה שעוד תהייה לי הזדמנות לספר על מכשירי קרימפר גם בעברית.
ברכת הבית עם קווילינג, רימון
כמו שאתם רואים, אחד האלמנטים המרכזיים בעיטור הוא הרימון. וזה לא במקרה כמובן. אבל חוץ מהמשמעות הרבה של הרימון ביהדות, יש לו גם צורה כל כך יפה ומיוחדת, שהיא נראית טוב בכל טכניקה בכלל ובקווילינג בפרט.
ברכת הבית עם קווילינג, פרט
ובסוף כמה מילים על החלקים שהם לא קווילינג. הרקע של העבודה עשוי מנייר פסטל בצבע בז'. את הברכה המעוטרת שמתי בתוך מסגרת בגודל 18 על 24 ס''מ, העומק שלה בערך 6 מ''מ. צבע המסגרת תואם מעולה לצבעים של העבודה עצמה, והתברר גם שהתמונה כולה משתלבת מצוין בדירה החדשה של ההורים. אני מרוצה :)

12 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אינה,
זו עבודה מדהימה.כל הכבוד!

Inna D. אמר/ה...

תודה רבה!

יהונתן דוד אמר/ה...

אין דברים כאלה! שאפו!!!!

Inna D. אמר/ה...

תודה רבה!

maski אמר/ה...

אינה יקרה....תשמעי, זה פשוט מ ד ה י ם! הפרטים והדיוק...את פשוט אלופה.

Inna D. אמר/ה...

תודה רבה!!!

חיננית אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
Inna D. אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
אנונימי אמר/ה...

אינה . זה ממש ברמה של הקווילינג העתיק . את אמנית מדהימה. באיזה סוג טוש זהב השתמשת, כי הזהב ממש מעולה.
האם חיזקת עם לכה כלשהי?
תודה ויישר כוח

Inna D. אמר/ה...

תודה רבה, השתמשתי בטוש
Artline 900XF GOLD
ולא השתמשתי בשום לכה

חיה אמר/ה...

ממש מדהים, איזו סבלנות ואיזו רמה של דיוק.
אני בטוחה שההורים שלך נהנו מאד...

Inna D. אמר/ה...

תודה רבה, חיה!