19 דצמבר 2011

מדריך: איך לעשות ורדים ספירליים

יש סוג אחד של פרחים מנייר שאני אוהבת במיוחד — ורדים ספירליים. תכף תבינו למה הם נקראים כך. את השיטה הזאת למדתי מהספר Paper Crafts Workshop: A Beginner's Guide to Techniques & Projects. את הספר קניתי דווקא בארץ ואני ממליצה עליו בחום. יש בו הרבה טכניקות שונות ופרויקטים חביבים לכל הרמות. ממנו למדתי לראשונה מה זה קווילינג, דרך אגב.
ובכן, בשביל ליצור ורד כמו שרואים בתמונה:
  1. גזרו ריבוע מדף נייר צבעוני. אורך הצלעות משתנה בהתאם לגודל הפרח, אבל בדרך כלל בסביבות 5 ס''מ.
  2. ציירו או הדפיסו עליו ספירלה (צירפתי שירטוט שניתן להיעזר בו).
  3. גזרו לפי הקו הספירלי בעזרת מספריים עם גלים. תתחילו לגזור מהקצה החיצוני והתקדמו בכיוון המרכז של הריבוע. נסו דוגמאות שונות של גלים כדי לקבל פרחים במגוון צורות.
  4. גלגלו את הספירלה מנייר שנוצרה לכם על מכשיר קווילינג או קיסם (כתבתי איך משתמשים בקיסם בשביל קווילינג בהדרכה המצולמת הזאת). את הגילגול מתחילים מהקצה החיצוני ומתקדמים פנימה.
  5. תוציאו את המכשיר ותשחררו טיפה את הספירלה. היא תיפתח לכם לפרח קטן ויפה.
  6. שימו לב שמתחת לפרח באמצע נוצר מין עיגול קטן. תמשכו ותדביקו אותו מתחת. על תחסכו בדבק אבל תקפידו גם שהו לא יזלג החוצה יותר מדי.
תוכלו להשתמש בפרחים כאלה בשביל לקשט כרטיסי ברכה, מסגרות לתמונות וסתם ליצור קישוט לקיר מתקליטור ישן. ובסוף אני מציעה לראות את סרטון ההדרכה שצילמתי לפני כמה שנים בשביל הבלוג שלי באנגלית. בסרטון רואים בדיוק איך לעשות ורדים ספירליים בהתאם להוראות הנ''ל. אני מקווה שהוא יעזור להבין את כל מה שלא הצלחתי להסביר במילים.

אין תגובות: