19 דצמבר 2011

מדריך: איך לעשות ורדים ספירליים

יש סוג אחד של פרחים מנייר שאני אוהבת במיוחד — ורדים ספירליים. תכף תבינו למה הם נקראים כך. את השיטה הזאת למדתי מהספר Paper Crafts Workshop: A Beginner's Guide to Techniques & Projects. את הספר קניתי דווקא בארץ ואני ממליצה עליו בחום. יש בו הרבה טכניקות שונות ופרויקטים חביבים לכל הרמות. ממנו למדתי לראשונה מה זה קווילינג, דרך אגב.
ובכן, בשביל ליצור ורד כמו שרואים בתמונה:

12 דצמבר 2011

מגנטים לחנוכה עם קווילינג

מגנטים עם סביבונים בשיטת קווילינג

אני ממשיכה את נושא החנוכה ורוצה להראות לכם כמה מגנטים פשוטים אך חמודים בעיניי, שעשיתי לפני זמן מה. ליצור מגנט כזה די קל, והוא יכול לשמש מתנה מדליקה שתישאר על המקרר ותשמח את קרוביכם לאורך זמן.

06 דצמבר 2011

כרטיסי ברכה עם קווילינג לתצוגה

את שני הכרטיסים האלה יצרתי כדוגמא לשימוש בקווילינג. הכרטיס הראשון הוא כרטיס חלון שקוע (recessed window card באנגלית). בטכניקה הזאת כבר השתמשתי כשיצרתי כרטיסי ברכה לחנוכה. אני ממש אוהבת איך נראים כרטיסים מהסוג הזה. בתוך החלון שמתי פרחים העשויים בשיטות שונות של קווילינג. את העלים (בצבע חום) יצרתי בעזרת מסרק מיוחד מרצועות של 3 מ''מ (או 1/8 אינץ' כשמזמינים רצועות בחו''ל). הפרחים הצהובים נעשו בשיטת פרחי הפרנזים מרצועות באורך 60 ס''מ (24 אינץ') ורוחב 9 מ''מ (3/8 אינץ'). בשיטה הזאת עשיתי גם את הפרח שבאמצע. בשבילו השתמשתי בשתי רצועות, אחת בצבע בז' והשנייה בצהוב. שתיהן ברוחב של 9 מ''מ ואורך של 30 ס''מ (12 אינץ').
הגודל של הכרטיס הוא 15 על 15 ס''מ.
את הכרטיס השני עשיתי בצורת easel card. אהבתי את הדוגמה של הנייר וחשבתי שהיא תהייה רקע מעולה לפרח גדול. הפרח עצמו עשוי מרצועות קווילינג ברוחב של 3 מ''מ (1/8 אינץ'). מרכז הפרח עשוי מפרנזים מרצועה רחבה יותר (9 מ''מ או 3/8 אינץ'). הגודל של הכרטיס הזה 10 על 10 ס''מ. איך ליצור בסיס ל-easel card ניתן לראות כאן.

05 דצמבר 2011

חנוכייות מיניאטוריות

חנוכיה בטכניקת קווילינג
קווילינג לא חייב להיות שטוח! תראו אילו חנוכיות קטנטנות עשיתי בשנה שעברה. כל מיניאטורה כזאת הייתה למתנה קטנה אך מיוחדת לחבר או קרוב משפחה. העקרונות בקווילינג תלת-ממדי הם קצת שונים, אך עדיין מתבססים על הקווילינג המסורתי שעליו סיפרתי בסדנה המצולמת ביסודות הקווילינג. אני מקווה שעוד תהייה לי הזדמנות לספר על הקווילינג תלת-ממדי לעומק ואפילו להדגים איך יוצרים בעזרתו דברים מגניבים.

04 דצמבר 2011

כרטיסי ברכה לחנוכה

כרטיס ברכה בטכניקת קווילינג
אני בטוחה שהיוצרות (והיוצרים) שבינינו כבר התחילו להכין כרטיסי ברכה לחנוכה, בדיוק כמוני. אני רוצה לשתף אתכם בעבודות האחרונות שלי כדי שאולי הן ייתנו השראה למי שעדיין מחפש רעיונות.
אחד הכרטיסים של הוא בגוונים של סגול. לפני זמן-מה במקרה ראיתי פיסת נייר מיוחד, שעליו דוגמה יפה בצד אחד וצידו השני סגול מבריק. הנייר הזה פשוט התבקש להפוך לכרטיס ברכה!

02 דצמבר 2011

מדריך: פרחי פרנזים

חמודים הפרחים האלה, נכון? הם מתאימים מאד לכרטיסי ברכה בעבודת יד וגם ליצירות אחרות כמובן. באנגלית הטכניקה הזאת נקראת fringed flowers שניתן לתרגם לדעתי כ"פרחי פרנזים". ליצור אותם ממש לא קשה, ובכתבה הזאת אסביר איך בדיוק.

01 דצמבר 2011

מדריך: מבוא לקווילינג

אתם אולי כבר יודעים מה זה קווילינג, אבל אזכיר לכם בכל זאת.
קווילינג - היא טכניקת גלגולי נייר, בה מגלגלים רצועות נייר צרות בעזרת אצבעות או באמצעות מכשיר מיוחד, מעצבים את הגלילים בצורות שונות ויוצרים מהם עבודות יצירה ואמנות. בקווילינג משתמשים כדי לקשט כרטיסי ברכה או חפצים, ליצור תמונות, לבנות דמויות תלת-ממדיות ואפילו תכשיטים.
בכתבה הזאת אני מסבירה את יסודות הטכניקה ומדגימה אותה על ידי יצירת פרח פשוט וחביב שתוכלו לשים על כרטיס ברכה מתוצרתכם, לדוגמה. תהליך היצירה אמור לקחת בערך 30 דקות, אתם מוזמנים לעקוב אחריו שלב אחר שלב, להיעזר בתמונות והסברים ולשאול שאלות בתוך הבלוג שלי או בדואר אלקטרוני.